19 Mart 2009 Perşembe

23 yaşında olmanın dayanılmaz boktanlığı

evet, bgn 23 yaşında olmanın boktan bişey olduğuna karar verdim.
çünkü;
artık sadece üniversiteli olamazsın, hele ki yaşıtlarının çoğu mezun olmuşsa.
artık amaçları, belirli bir planı olan bi üniversiteli olman gerekir.
eğer mezunsan, yavaştan para kazanmaya başlamanın gerektiği yaş.
eğer bir yetenek üzerinden bi hayat çizmişsen, artık yavaştan adının duyulmasının gerektiği yaş.
eğer sevgilin varsa, onunla sadece vakit mi geçirdiğinin yoksa mutlu emeklilik günlerinin hayalini mi kurduğunun kararını vermen gereken yaş.
bu düşüncelerin hiçbiri esasında bana ait değil, öyle de yaşamıorum, ama bu toplumsal beklentiler ister istemez insanın üzerinde bi baskı kuruyor. ve bu baskı en çokta 23ünde kendisini hissettiriyormuş galiba.
benim içimden geçen ise tüm risklerine rağmen, bu beklentilerin zıttına, kafama göre hareket etmek. sonuçlarının memnun edip etmiceini de zaman göstericek.
bgn dolmuşta giderken işte bu düşünceler kafamda dönüp, durdu.
bi de alakasız bi karar aldım.
bi filmde kız kitle iletişim araçlarını 2 hafta boyunca kullanmadığını ve bunun sonucunda çok daha yaratıcı, huzurlu bi kafa yakaladığını söylüordu.
ben de önümdeki bu 2 hafta içerisinde, tv izlememe, msn e girmeme gibi kararlar aldım. bilen bilir, cep telefonunu zaten pek kullanmam.:))yani bu sürede kitap okucam, çizim yapıcam, ders çalışcam, müzik dinlicem, derse gidicem, vs. vs.
arada da buraya yazarım.

6 yorum:

  1. valla ben bikaç yıldır bi yaş büyükmüş gibi yaşıyorum eğer bigün yaş tribine girersem aslında bi yaş küçüğüm diye avunabilicem

    kitle iletişim aracı kesmek güzel bişey olabilir ama senin de dayanamayıp facebooka dakka başı girdiğin gibi dayanamaz insan kolay değil internet bağımlılığını aşmak

    bi de bişe yapcaksa yapar zaten insan bence kitle iletişim araçlarını da gayet faideli amaçlarla da kullanır

    tembelliğe bahane aramayalım tembelliğimizi kucaklayalım onunla sarılıp yatalım

    YanıtlaSil
  2. hımm,sende haklısın tabi, de, ama, kendi kendine bi yaş büyük olduğuna inanmak gibi bi yolu seçmişken, ne diye beni bahanelerimle yüzleştirmeye çalışırsın, demezler mi adama sende olduğun yaştasın..

    YanıtlaSil
  3. derler desinler sana da bunları derler ama kitle iletişim araçlarını kesince faideli işler yapcağına inanırsan yaparsın mühim olan inanmak

    seni bahanelerinle yüzleştirirken aslında insan beyninin gücünü gösterdim sana çekirge

    YanıtlaSil
  4. sikrıttan mı bu laflar hocam:))

    YanıtlaSil
  5. senin arka plan ne güzelmiş bi disko havası veriyo ortama

    YanıtlaSil